22
Αυγ.
07

Διόδια στην Αθήνα – Γιατί όχι;

Αυτές τις Αυγουστιάτικες ημέρες απολαμβάνω να οδηγώ στην Αθήνα. Οι δρόμοι είναι άδειοι, τα μποτιλιαρίσματα ελάχιστα, και τα γαϊδούρια που σταματάνε όπου γουστάρουνε ανύπαρκτα. Η κλασσική κουβέντα που προκύπτει είναι γιατί δε θα μπορούσε η Αθήνα να είναι έτσι κάθε μέρα (και όχι μόνο στις εποχές διακοπών);

Κι όμως θα μπορούσε με την επιβολή διοδίων να μειωθεί ο καθημερινός φόρτος των αυτοκινήτων σημαντικά. Είναι άλλωστε ένα μέτρο που υποστηρίζεται από πολλούς συγκοινωνιολόγους που έχουν ασχοληθεί με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, και εφαρμόζεται σε πολλές μεγαλουπόλεις του εξωτερικού, (Λονδίνο, Σιγκαπούρη, Στοκχόλμη κλπ)

Εδώ στην Ελλάδα όταν άκουμε για υποβολή διοδίων αντιδρούμε με τη κλασσική λαϊκο-αριστεριστική αντίληψη «θέλουν να μας τα αρπάξουνε» ή «να μπορούν μόνο οι πλούσιοι να μπαίνουν στο κέντρο!». Όμως πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε ότι κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητο, η συγκεκριμένη πράξη προκαλεί αρνητικές επιπτώσεις στη κοινωνία. Επιβαρύνουμε το περιβάλλον με το καυσαέριο, και τον κυκλοφοριακό φόρτο στη πόλη. Θα έπρεπε να αποζημιώνουμε τη κοινωνία όταν κάνουμε χρήση του αυτοκινήτου, και να αναγκαζόμαστε να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο μόνο όταν πραγματικά το χρειαζόμαστε. Τα έσοδα από τα διόδια θα μπορούσανε να πηγαίνουν σε ένα ειδικό ταμείο για τη βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης μέσα στην πόλη ( νέες συγκοινωνιακές γραμμές, αναπλάσεις πεζοδρομίων κλπ)

Ένα σύστημα διοδίων δε μπορεί να αρχίσει άμεσα. Θα χρειαστεί πρώτα να προηγηθεί ένας μακροχρόνιος, ουσιαστικός διάλογος για το αν και με ποιο τρόπο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα σύστημα διοδίων στην Αθήνα. Θα πρέπει να γίνουν συμπληρωματικές ενέργειες, όπως μελέτες για την επέκταση των μαζικών μέσων μεταφοράς, καθώς και να κατασκευαστούν νέες θέσεις στάθμευσης και μετεπιβίβασης. Θα έπρεπε να εντοπιστούν σε ποιες περιοχές θα εφαρμοστεί το σύστημα (επειδή άλλωστε πολλά προάστια όπως και ο Πειραιάς έχουν τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα), και ποιες θα ήταν οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις στις υπόλοιπες περιοχές.

Άλλα ας αρχίσουμε επιτέλους να το συζητάμε με ωριμότητα και σοβαρότητα, χωρίς κραυγές υπερβολής, και να δώσουμε το λόγο στους ειδικούς και όχι στους κάφρους που εμφανίζονται στα παράθυρα. Και να μην ξεχνάμε ότι ο δήμαρχος που επέβαλε το σύστημα διοδίων στο Λονδίνο, είναι ο «κόκκινος» Ken Livingston, δηλαδή ένας κλασσικός αριστερός σοσιαλιστής πολιτικός.

Advertisements

0 Responses to “Διόδια στην Αθήνα – Γιατί όχι;”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s



Αρέσει σε %d bloggers: